Сухоєланецька громада
Миколаївська область, Миколаївський район

безкоштовна правова допомога

Хто має право на безоплатну правову допомогу

Усі громадяни України та особи, які перебувають під юрисдикцією України, можуть отримати з будь-яких правових питань безоплатну первинну правову допомогу, зокрема такі види правових послуг як: правову інформацію, консультації і роз'яснень з правових питань; допомогу у складенні заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру); допомогу в забезпеченні доступу до вторинної правової допомоги та медіації. Окремі категорії осіб, що визначені ст. 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», мають право на безоплатну вторинну правову допомогу та можуть отримати такі види правових послуг як: захист; здійснення представництва інтересів в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру. Так, суб’єктами права на безоплатну вторинну правову допомогу, зокрема, є:  внутрішньо переміщені особи;  малозабезпечені люди (з доходом менше двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб);  люди з інвалідністю (з доходом менше двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб);  ветерани війни та члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;  потерпілі від кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості, катування або жорстокого поводження під час воєнних дій чи збройного конфлікту;  постраждалі від домашнього насильства;  діти. Для отримання безоплатної вторинної правової допомоги необхідно подати до найближчого за місцем свого перебування бюро правової допомоги звернення та документи, які підтверджують відповідний статус особи. Яким чином та де можна отримати безоплатну правову допомогу? Наразі отримати безоплатну правову допомогу можна: зателефонувавши до контактного центру системи БПД 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безкоштовні); номер для дзвінків з-за кордону +38 (044) 363 10 41 (вартість дзвінка з-за кордону за тарифами вашого оператора зв’язку).

14:53 08.02.2023

Підстави та порядок призначення пенсії по втраті годувальника малолітній дитині, якщо батько військовослужбовець рахується зниклим

Підстави та порядок призначення пенсії по втраті годувальника малолітній дитині, якщо батько військовослужбовець рахується зниклим Згідно ст. 36 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім'ї померлого годувальника, які були на його утриманні. В разі смерті пенсіонера або осіб, інвалідність яких настала в період проходження строкової військової служби, то пенсія по інвалідності призначається особі незалежно від наявності страхового стажу. При цьому дітям пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника. Про порядок призначення пенсії по втраті годувальника малолітній дитині, якщо батько військовослужбовець рахується зниклим, розповідає головний фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою відділу безоплатної правової допомоги Олександрійського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Руслан Кравченко. Коли виникає право на отримання пенсії по втраті годувальника у членів сім’ї зниклого безвісти У членів сім’ї право на отримання пенсії виникає через один місяць з дня внесення інформації про зникнення людини безвісти до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Хто з родичів зниклого безвісти, має право на пенсію по втраті годувальника  Діти віком до 18 років.  Діти від 18 до 23 років, які навчаються за денною формою навчання, до закінчення навчання.  Діти зниклого безвісти, які є сиротами, до 23 років незалежно від факту навчання.  Чоловік або дружина, батьки, якщо вони є особами з інвалідністю або досягли пенсійного віку.  Чоловік або дружина, а в разі їхньої відсутності — один з батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабуся годувальника, незалежно від віку і працездатності, якщо вони не працюють і доглядають за дитиною годувальника до досягнення нею 8 років.  Батьки і чоловік або дружина зниклого безвісти, які не були на її утриманні, мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника, якщо внаслідок такого зникнення вони втратили джерело засобів до існування. Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» особа набуває статусу такої, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту внесення про неї відомостей, що містяться у заяві про факт зникнення, до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у порядку, передбаченому цим Законом, та вважається такою, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту подання заявником заяви про факт зникнення особи. Отже, для призначення пенсії по втраті годувальника необхідно звернутися до відповідного територіального органу Пенсійного фонду України з необхідними документами або через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням кваліфікованого електронного підпису або електронної системи BankID. У такому випадку до заяви додаються скановані копії оригіналів документів. Перелік документів, які подаються із заявою до Пенсійного фонду України (відповідно до категорії осіб):  документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування особи, якій призначається пенсія, та померлого годувальника (подається у разі, якщо особа, яка звернулася із заявою про призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника, має такі документи);  свідоцтво про народження або паспорт особи, якій призначається пенсія;  довідка про склад сім’ї померлого годувальника та копії документів, що засвідчують родинні стосунки члена сім’ї з померлим годувальником (за наявності);

14:51 08.02.2023

Оформлення спадщини під час воєнного стану

Понад 10 місяців Україна захищає свою незалежність у повномасштабній війні, яку розв’язала росія. ЗСУ тримають оборону країни, а частина території країни перебуває під незаконним впливом агресора.

10:13 31.01.2023

Втратили паспорт громадянина України. Що робити?

Втратили паспорт громадянина України. Що робити? По перше, необхідно звернутися із заявою про втрату документа до поліції отримати від поліцейських витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Надалі, для оформлення нового документа, необхідно звернутися до: територіального підрозділу Державної міграційної служби України; центру надання адміністративних послуг (ЦНАП); центру обслуговування громадян «Паспортний сервіс» (ДП «Документ»). Оформити новий паспортний документ можна за місцем звернення особи, але у тих населених пунктах, які знаходяться на підконтрольних Україні територіях, де безпекова ситуація є контрольованою. Які документи необхідно подати для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки: заяву про втрату паспорта; витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України); документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати; довідку органу реєстрації встановленого зразка про місце проживання (за наявності). Крім того, для відновлення паспорта можуть знадобитися додаткові документи (за наявності): картка платника податків - документ, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) або повідомлення про відмову від його прийняття (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття зазначеного номера) або дані про РНОКПП, внесені до паспорта або свідоцтва про народження; якщо є неповнолітні діти – свідоцтва про їх народження; свідоцтво про шлюб або про розірвання шлюбу; для особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я – одна фотокартка розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру; для бездомних осіб – посвідчення про взяття на облік бездомних осіб; для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи – рішення суду про встановлення особи. ВАЖЛИВО! У разі втрати/викрадення паспорта, оформленого територіальним підрозділом ДМС України, МВС України, який припинив діяльність або тимчасово не здійснює свої повноваження, заявник додатково подає всі наявні документи, у тому числі – документи, що містять фотозображення особи, які дають змогу її ідентифікувати. З повним переліком документів, які можуть знадобитися для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого, можна ознайомитися на офіційному веб-сайті ДМС України. Як відновити втрачені правовстановлюючі документи на нерухоме майно Документами, що посвідчують право власності, можуть бути: договір купівлі-продажу; договір дарування; договір міни; свідоцтво про право власності; свідоцтво про право на спадщину тощо. За загальним правилом, лише суб'єкт, що видавав документ, може видати його дублікат. Для цього необхідно подати письмову заяву до відповідного органу особисто або через представника. Тобто, якщо втрачено оригінал документа, що встановлював право власності на будинок, квартиру чи іншу нерухомість, варто в першу чергу звернутися до нотаріуса, який посвідчував такий документ, або до органу місцевого самоврядування, який такий документ видавав, із заявою про видачу його дубліката. Якщо суб’єкт, який його видав такий документ, ліквідований або припинив діяльність, видати дублікат може його правонаступник або архівна установа. У разі відсутності інформація щодо особи, яка видавала документ, необхідну інформацію можна отримати, зробивши інформаційну довідку (при наявності електронного цифрового підпису для входу до системи) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, через Кабінет електронних сервісів. Якщо оформити дублікати правовстановлюючих документів неможливо, наприклад через перебування нотаріуса на тимчасово окупованій території, то можна звернутися до суду з позовною заявою про визнання права власності на об’єкт нерухомості або про встановлення юридичного факту. Якщо вам потрібна допомога юриста, звертайтеся до системи надання безоплатної правової допомоги. Зателефонуйте до контактного центру системи надання БПД за номером 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні). Номер для дзвінків з-за кордону: +38 (044) 363 10 41 (вартість дзвінка з-за кордону за тарифами вашого оператора зв’язку). Юристи працюють на лінії щодня: понеділок – п’ятниця з 08:00 до 19:00; субота, неділя з 09:00 до 18:00. Контактні дані бюро правової допомоги, офіційний сайт та інші сервіси доступу до безоплатної правової допомоги: legalaid.gov.ua  

14:39 22.12.2022

Державна програма повертайся

Сьогодні є чимало людей, що через війну проти власної волі опинилися на території росії, білорусі, ОРДЛО і хочуть повернутися до рідної країни, об'єднатися з близькими. Національне інформаційне бюро створило сайт "Повертайся", на якому можна звернутися по допомогу українського уряду в поверненні додому.  Сайт http://children.multipoly.net містить покрокову інструкцію, як це зробити: маршрут повернення, де отримати харчування, засоби гігієни та базову медичну допомогу, що робити у разі відсутності документів, і так далі.

09:30 21.12.2022

Оплата роботи працівника у разі відсутності електроенергії

До контакт-центру системи БПД надійшло запитання від клієнта:  “Я працюю на підприємстві вже майже 7 років. У зв’язку із відсутністю світла зараз не можу виконувати свої трудові обов’язки. А мій роботодавець не хоче виплачувати заробітну плату. Підприємство не відправлене на простій, не  припинено  трудовий договір. Я також не перебуваю у відпустці. Чи законно це?”  Тож як бути і чи законно це, якщо роботодавець не хоче оплачувати час відсутності електроенергії? У разі, коли роботодавець не хоче оплачувати простій за час відсутності електроенергії, він повинен забезпечити співробітника генераторами, акумуляторами або іншими засобами для забезпечення віддаленої роботи без електроенергії. Це регулює Кодекс законів про працю: Відповідно до статті 34 КЗпП простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами. У разі простою працівники можуть бути переведені за їх згодою з урахуванням спеціальності і кваліфікації на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації на весь час простою або на інше підприємство, в установу, організацію, але в тій самій місцевості на строк до одного місяця. Відповідно до статті 113 КЗпП про початок простою, крім простою структурного підрозділу чи всього підприємства, працівник повинен попередити власника або уповноважений ним орган чи бригадира, майстра або посадових осіб. У разі виникнення простою не з вини працівника доцільно  оформити: - акт простою, в якому зафіксувати обставини, внаслідок яких виник простій, дату виникнення простою тощо. - наказ власника або уповноваженого ним органу, який міститиме перелік структурних підрозділів, на які поширюється простій, у випадку, якщо простій не поширюватиметься на все підприємство, а також дату початку та, за можливості, дату закінчення простою або ж подію, з якою пов’язане закінчення простою. Згідно з вимогами статті 113 КЗпП час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу). Але за роз’ясненням Мінсоцполітики деяких питань оплати праці на виконання Закону України від 06.12.2016  №1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» доплата до рівня мінімальної зарплати при простої при цьому не здійснюється. Якщо специфіка виконання роботи передбачає можливість її здійснення віддалено, роботодавцю доцільно прийняти рішення про переведення працівника на дистанційну роботу. Згідно з пунктом 6 частини першої статті 24 КЗпП трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим при укладенні трудового договору про дистанційну роботу або про надомну роботу. Одночасно, згідно з частиною одинадцятою статті 60 - 2 КЗпП на час загрози поширення епідемії, пандемії, необхідності самоізоляції працівника у випадках, встановлених законодавством, та/або у разі виникнення загрози збройної агресії, надзвичайної ситуації техногенного, природного чи іншого характеру дистанційна робота може запроваджуватися наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу без обов’язкового укладення трудового договору про дистанційну роботу в письмовій формі. З таким наказом (розпорядженням) працівник ознайомлюється протягом двох днів з дня його прийняття, але до запровадження дистанційної роботи. У такому разі норми частини третьої статті 32 цього Кодексу не застосовуються. Варто врахувати, що в умовах воєнних дій можливі відключення комунікацій, які дозволяють виконання дистанційної роботи – електроенергія та мережа Інтернет. Неможливість виконання працівником дистанційної роботи у зв’язку з відсутністю відповідних комунікацій не можуть розглядатися як порушення трудової дисципліни. Отже, підсумовуємо: Якщо із працівником не укладено письмового договору з нефіксованим робочим часом, а просто не нараховується та не виплачується зарплата за час відсутності електроенергії – це незаконно. Якщо роботодавець не оплачує простій, у такому разі він має забезпечити працівника засобами для віддаленої роботи без електроенергії - генераторами, акумуляторами, ноутбуками з батареями, які довго тримають заряд  тощо. Зникнення електроенергії у зв’язку з ворожими обстрілами зумовлює невиконання роботи, яке відбувається не з провини працівника, тому зарплата людині має зберігатися. #БПД #ПравоваДопомога #LegalAid

09:27 21.12.2022

Більше не обов'язково отримувати техпаспорт у пластиковому вигляді.

Сьогодні набрала чинності постанова Кабміну від 04.11.2022 №1299 (https://bit.ly/3FSBQTg), згідно з якою посвідчення водія за бажанням заявника може бути оформлене та видане в електронній формі без виготовлення його на бланку. При цьому цифрові посвідчення мають таку юридичну силу, як і їхні пластикові аналоги. Можна зробити вибір між отриманням послуг: виключно онлайн з оформленням тільки електронного варіанту документів, які дають право керувати транспортними засобами; з оформленням традиційних пластикових бланків посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, наприклад, у сервісному центрі МВС. Аналогічні зміни також унесені до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (постанова від 07.09.98 №1388). Більше не обов'язково отримувати техпаспорт у пластиковому вигляді.

10:12 15.12.2022

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь