Сухоєланецька громада
Миколаївська область, Миколаївський район

НАКАЗ №10 «Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів до проекту бюджету громади на 2023 рік»

Кількість переглядів: 88
Скликання: Бюджетний запит
Сесія: Бюджетний запит
Тип документу: НАКАЗ
Дата: 01.09.2022
Автор: Фінансовий відділ Сухоєланецької сільської ради
Номер документу: 10
Назва документу: Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів до проекту бюджету громади на 2023 рік
Прикріплені файли:

Фото без опису

 

УКРАЇНА

ФІНАНСОВИЙ ВІДДІЛ СУХОЄЛАНЕЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

       МИКОЛАЇВСЬКОГО  РАЙОНУ   МИКОЛАЇВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

                                          ЄДРПОУ 43942548

 

НАКАЗ

 

Від 01  вересня  2022  року                               № 10

 

 

Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів до проекту бюджету громади на 2023 рік

 

 

Відповідно до статей 34, 75 Бюджетного кодексу України, наказу Міністерства фінансів України від 06 червня 2012 року №687 «Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів» (із змінами), наказу Міністерства фінансів України від 17 липня 2015 року №648 «Про затвердження типових форм бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів» (із змінами), та з метою удосконалення форм документів, що застосовуються в бюджетному процесі на місцевому рівні

 

           Н А К А З У Ю:

1. Затвердити Інструкцію з підготовки бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів до проєкту бюджету громади, що додається.

2. Наказ набирає чинності з дня його оприлюднення на офіційному сайті Сухоєланецької  сільської  ради.

4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

Начальник Фінансового відділу

Сухоєланецької  сільської ради                                      Інна МАКСИМЧУК

 

 

                                                                                       Додаток 1

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ фінансового відділу                                                               Сухоєланецької сільської  ради                                                                                                 01 вересня  2022 року № 10

           

 

ІНСТРУКЦІЯ

з підготовки бюджетних запитів до проєкту бюджету Сухоєланецької сільської ради на 2023 рік

І. Загальні положення

 

1. Ця Інструкція розроблена відповідно до статті 75 Бюджетного кодексу України з врахуванням призупиненням   дії статті 75¹ Кодексу та пов’язаних з нею норм  щодо прогнозів місцевих бюджетів (Закон України від 15.03.2022 № 2134-IX «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України»)та визначає механізм розрахунку показників проєкту сільського бюджету на плановий рік (далі – проєкт сільського бюджету) встановлює порядки складання, розгляду та аналізу бюджетних запитів.

 

2. Головний розпорядник бюджетних коштів (далі – головний розпорядник) організовує та забезпечує складання бюджетного запиту і подає його у визначені терміни та порядку до відділу фінансів Сухоєланецької сільської радив паперовому та електронному вигляді за формами:

 

Бюджетний запит на 2023 рік  загальний, Форма 20_-1 (додаток 1), далі – Форма-1;

 

Бюджетний запит на 2023 рік індивідуальний, Форма 20__-2 (додаток 2),  далі – Форма-2;

 

Бюджетний запит на 2023 рік додатковий, Форма 20__-3 (додаток 3), далі – Форма-3.

 

 

3.  Форми бюджетного запиту заповнюються послідовно:

Форма – 20__- 2 (додаток 2) заповнюється на підставі показників

Форми – 20__-1 (додаток 1) і лише після заповнення зазначених форм у разі потреби заповнюється Форма – 20__- 3 (додаток 3).

 

4. Усі вартісні показники у формах наводяться у гривнях
 без копійок.

 

5. Бюджетний запит складається на плановий бюджетний період з урахуванням організаційних, фінансових   (у тому числі прогнозних обсягів видатків та надання кредитів загального фонду сільського бюджету на плановий рік (далі – прогнозні обсяги) та інших показників, які щороку доводяться відділом фінансів до головних розпорядників.

 

6. Прогнозні обсяги  розраховуються  фінансовим відділом.

     

7. Розрахунок прогнозних обсягів здійснюється з урахуванням:

 

прогнозних обсягів доходів;

 

розміру прожиткового мінімуму та рівня його забезпечення;

 

розміру мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівників І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України                       від 30 серпня 2002 року № 1298 (далі - Єдина тарифна сітка);

 

прогнозних цін на енергоносії та тарифів на оплату комунальних послуг;

 

необхідності передбачення нових (порівняно з поточним бюджетним періодом) першочергових видатків, у тому числі тих, що мають періодичний характер;

 

необхідності оптимізації витрат головних розпорядників, у тому числі шляхом концентрації ресурсів на пріоритетних напрямах діяльності, скорочення непершочергових та виключення неефективних витрат тощо.

 

 

    1. 8. Граничний обсяг видатків/надання кредитів загального фонду бюджету на плановий рік загального фонду доводяться  фінансовим відділом до головних розпорядників  загальною сумою.

 

          9. Головний розпорядник здійснює розподіл граничного обсягу за бюджетними програмами з урахуванням пріоритетів державної політики, визначених програмними документами економічного і соціального розвитку, на реалізацію яких спрямовано його діяльність та стратегічних цілей, визначених планами його діяльності на плановий період.

 

10. Показники доходів, фінансування, видатків, повернення
та надання кредитів за попередній та поточний бюджетні періоди мають відповідати кодам  класифікації доходів бюджету, класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов’язання, економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету з урахуванням змін, внесених до відповідної бюджетної класифікації.

 

11. З метою співставлення показників за бюджетними програмами, у разі змін у структурі видатків головного розпорядника, звітні показники за попередній бюджетний період та показники поточного бюджетного періоду, затверджені рішенням про сільський бюджет на поточний рік, приводяться у відповідність до програмної класифікації видатків та кредитування сільського бюджету, що формується у бюджетних запитах на плановий бюджетний період.

 

У разі якщо бюджетна програма у структурі видатків головного розпорядника не передбачається на плановий бюджетний рік:

 

показники поточного бюджетного періоду зазначаються окремим рядком;

 

звітні показники попереднього бюджетного періоду приводяться у відповідність до програмної класифікації видатків та кредитування поточного бюджетного періоду, а у разі відсутності таких видатків у поточному році – наводяться окремим рядком.

 

    1. 12. Для заповнення форм бюджетного запиту, використовуються:
    2.  
    3. дані річного звіту за попередній бюджетний період, поданого органам Державної казначейської служби України, з урахуванням капітальних видатків – для заповнення показників за попередній бюджетний період;
    4.  
    5. показники, затверджені розписом сільського бюджету на поточний рік  з урахуванням внесених змін до рішення про сільський бюджет на момент складання запиту, з урахуванням капітальних видатків, а також з урахуванням змін внесених до кошторису в частині власних надходжень бюджетних установ;
    6.  
    7. показники видатків та/або надання кредитів, розраховані відповідно
      до положень розділу ІІ цієї Інструкції - для зазначення показників
      на плановий бюджетний період.
    8.  
    9. 13. Головні розпорядники забезпечують своєчасність, достовірність та зміст поданих до фінансового відділу  бюджетних запитів, які мають містити всю інформацію, необхідну для аналізу показників проєкту сільського бюджету.

 

    1. У разі якщо головний розпорядник у межах доведеного фінансового відділу  граничного обсягу пропонує зменшити порівняно з поточним бюджетним періодом видатки та/або надання кредитів загального фонду сільського бюджету за одними бюджетними програмами та збільшити за іншими, такі пропозиції мають бути обґрунтовані в частині необхідності такого перерозподілу та можливості реалізації відповідних бюджетних програм у запропонованих обсягах.
    2.  
    3. 14. Бюджетні запити складаються всіма головними розпорядниками
      і подаються до  фінансового відділу  визначені терміни та порядку.
    4.  
    5. Фінансовий відділ здійснює аналіз отриманих від головних розпорядників бюджетних запитів.
    6.  
    7. На основі результатів аналізу начальника фінансового відділу  відповідно до норм, визначених частиною 5 статті 75 Бюджетного кодексу України, приймає рішення про включення бюджетного запиту до проєкту сільського бюджету.
    8.  
    9. 15. Відповідно до підпункту 7 частини першої статті 76 Бюджетного кодексу України одночасно з проєктом рішення про сільський бюджет на плановий рік головними розпорядниками подаються до комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва, з питань права людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту пояснення до проєкту сільського бюджету.
    10.  
    11. 16. Якщо головний розпорядник у своєму бюджетному запиті подасть розподіл обсягу видатків/надання кредитів загального фонду бюджету                            на плановий рік, структура якого не відповідає вимогам цієї Інструкції, фінансовий відділ має право повернути такий бюджетний запит головному розпоряднику для приведення його у відповідність до зазначених вимог.

 

    1. 17. У разі несвоєчасного подання бюджетного запиту,                                     що є бюджетним правопорушенням, посадові особи фінансового відділу, керуючись статтями 111 та 116-118 Бюджетного кодексу України та наказом Міністерства фінансів України від 15 листопада 2010 року № 1370 «Про затвердження Порядку складання Протоколу про порушення бюджетного законодавства та форми Протоколу про порушення бюджетного законодавства», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України                             30 листопада 2010 року за № 1201/18496 (із змінами та доповненнями), складають протокол про бюджетне правопорушення і застосовують до головного розпорядника відповідні заходи впливу.
    2.  

 

ІІ. Розрахунок видатків та надання кредитів                                        на плановий 2023 рік.

 

    1. 1. Головний розпорядник забезпечує розподіл граничного обсягу та індикативних прогнозних показників за бюджетними програмами, здійснює розрахунок обсягів видатків та надання кредитів, ураховуючи принципи пріоритетності, обґрунтованості витрат, а також жорсткої економії бюджетних коштів.
    2.  
    3. Головний розпорядник застосовує код програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів відповідно до структури, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 вересня                     2017 року № 793 «Про затвердження складових програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів» (зі змінами і доповненнями).

 

2.      Розрахунок обсягів видатків та надання кредитів на плановий бюджетний період здійснюються з урахуванням:

 

нормативно-правових актів, що регулюють діяльність головного розпорядника у відповідній сфері;

 

зобов’язань, передбачених договорами (контрактами);

 

норм і нормативів;

 

періодичності виконання окремих бюджетних програм, а також окремих заходів, що здійснюються в межах бюджетних програм;

 

результатів оцінки ефективності бюджетних програм, проведеної з урахуванням методичних рекомендацій щодо здійснення оцінки ефективності бюджетних програм, встановлених Мінфіном;

 

необхідності зменшення заборгованості попередніх бюджетних періодів та недопущення утворення заборгованості за зобов'язаннями у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах;

 

цін і тарифів поточного року на відповідні товари (роботи, послуги), закупівлю яких передбачається здійснювати у межах бюджетної програми.

 

    1. 3. Розрахунок обсягів видатків та надання кредитів на плановий                    бюджетний період здійснюється за кожною  бюджетною програмою як за загальним, так і за спеціальним фондами у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету.
    2.  
    3. Обсяг видатків або надання кредитів за бюджетною програмою визначається як сума коштів за кодами економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету.
    4.  
    5. 4.      Обсяг надання кредитів на плановий бюджетний період визначається на підставі нормативно-правових актів, якими передбачено надання таких кредитів, з урахуванням положень договорів (контрактів), договорів між головним розпорядником  та позичальником тощо, та необхідності повного завершення розпочатих позичальником робіт (здійснення виплат), що передбачені такими угодами (договорами).
    6.  

        5.      Головні розпорядники бюджетних коштів забезпечують включення до бюджетних запитів показників за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проектів, у разі їх схвалення або відбору у встановленому законодавством порядку та на підставі розрахунків обсягу витрат і вигод щодо реалізації таких інвестиційних проектів на відповідні бюджетні періоди.

 

    1. 6.      Обсяг капітальних видатків визначається, ураховуючи запланований обсяг робіт згідно з проектно-кошторисною  документацією, ступінь будівельної готовності об’єктів, кількість наявного обладнання                    та предметів довгострокового користування та ступінь їх фізичного                           і морального зношення. Фактори, що можуть враховуватися при визначенні обсягу капітальних видатків, головним розпорядником визначаються самостійно з урахуванням галузевих особливостей. Вартість товарів (робіт, послуг) має забезпечувати раціональне та економне використання бюджетних   коштів.
    2.  
    3. 7.      За результатами розрахунків сума видатків та/або надання кредитів загального фонду за усіма програмами на відповідний бюджетний період порівнюється із граничним обсягом та індикативними прогнозними показниками.

 

У разі якщо розрахований обсяг видатків та/або надання кредитів загального фонду перевищує граничний обсяг та індикативні прогнозні показники, додаткові видатки та/або надання кредитів (сума перевищення) включаються у Форму-3 за умови, що такі видатки нормативно-правовими актами визначені пріоритетними.

 

    1. 8. Обсяг видатків/надання кредитів спеціального фонду визначається головним розпорядником самостійно відповідно до нормативно-правових актів, які передбачають утворення і використання спеціального фонду.

 

    1. 9. Формування дохідної частини спеціального фонду здійснюється відповідно до положень пункту 17 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від                        28 лютого 2002 року № 228  (із змінами і доповненнями).

 

При заповненні бюджетних запитів в частині спеціального фонду                     на плановий рік необхідно забезпечити реальне планування показників надходжень до спеціального фонду, виходячи з фактичних надходжень у минулому та поточному бюджетних періодах, а також з урахуванням прогнозних розрахунків джерел надходжень.

 

10. У цій Інструкції визначення таких бюджетних періодів вживаються у таких значеннях:

минулий рік – звітний період;

поточний рік – рік, в якому здійснюється планування бюджетних показників на наступний плановий рік;

плановий рік - рік, на який здійснюється планування бюджетних показників.

 

 

ІІІ. Порядок заповнення Форми -1

 

    1. 1. Форма 20__-1 (додаток 1) призначена для наведення узагальнених показників діяльності головного розпорядника і розподілу граничного обсягу видатків/надання кредитів та надання кредитів з бюджету за бюджетними програмами.
    2.  
    3. 2. У Формі 20__-1 (додаток 1): зазначається мета діяльності головного розпорядника, цілі державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та реалізацію яких забезпечує головний розпорядник коштів, показники результатів діяльності головного розпорядника на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди, розподіл граничних показників  витрат загального та спеціального фондів на плановий бюджетний період з відповідними показниками попереднього та поточного бюджетних періодів, на наступні два за плановим бюджетні періоди за бюджетними програмами показники не заповнюються.
    4.  
    5. 3. У пункті 1 зазначається найменування головного розпорядника, код Типової відомчої класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, код за ЄДРПОУ та код бюджету.
    6. 4. У пункті 2 зазначається мета діяльності головного розпорядника.                     Визначаючи основну мету діяльності на черговий рік, головні розпорядники мають відобразити результати фінансово-господарської діяльності попереднього та поточного року, що передує плановому, та на середньострокову перспективу, а також навести детальні розрахунки та обґрунтування до них щодо потреби у бюджетних асигнуваннях на наступний рік. Під час заповнення бюджетних запитів необхідно забезпечити реальне планування показників надходжень до спеціального фонду, враховуючи обсяги їх фактичного надходження у попередніх роках.
    7. Мета діяльності головного розпорядника – це те, чого він намагається досягти шляхом реалізації всіх своїх бюджетних програм відповідно до затверджених місцевих/регіональних програм розвитку відповідної території.

При визначенні мети діяльності необхідно керуватися такими критеріями:

1) слід ураховувати насамперед визначені нормативними актами пріоритетні напрями розвитку відповідної галузі/сфери;

2) формулювання має бути чітким та лаконічним;

3) мета має бути пов’язана з досягненням певного результату;

    1. 4) має охоплюватися вся діяльність головного розпорядника, але не має бути роздробленості та численності.
    2. 5. У пункті 3 вказуються цілі державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію яких забезпечує головний розпорядник коштів місцевого бюджету і показники їх досягнення.

Цілі державної політики мають відповідати таким критеріям:

чітке формулювання та лаконічне викладення;

спрямованість на досягнення певного результату;

охоплення усіх сфер діяльності (галузей) головного розпорядника;

зв’язок з метою діяльності (місією) головного розпорядника;

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь